Erregimen konstituzionalek gobernatzen duten taldeen baldintza aldakorretara egokitzen jakin behar dute. Kanadan aldaketa formalik apenas egin duten Konstituzioan, 1867an onartu zutenenik. Horrenbestez, epaitegiek eta, azken buruan, Kanadako gorte gorenak du Kanadako Konstituzioa poliki-poliki egokitzeko zeregin konplexua. nolanahi ere, Auzitegiak hartu dituen erabakien azterketak jakinarazi duenez, bilakaera hori zentralizazioaren bidean doa. Horrek arazoak sortuko dizkio Quebeci, autonomia juridikoa eta politikoa gorde nahi baititu. Konstituzioan egin zituzten aldaketa ofizial guztien artean, 1982koa nabarmenduko dugu; izan ere, hasierako hitzarmen federatiboa irauli egin baitzuen, Quebecen baimenik gabe. 1986 eta 1992 bitartean, Konstituzioa aldatzeko bi ahaleginek porrot egin zuten. Aldaketa horien bitartez, Quebecen eta lurralde anglofonoaren arteko harremanei berriro ere heldu nahi zieten. Harrezkero, ez dute izan inolako proposamen konstituzionalik Quebecek Kanadako federazioan dituen estatusaren eta botereen inguruko eztabaidari heltzeko. Hartara, federazioaren izaera multifuntzionala errekonozituko duen aldaketa konstituzionalen bat izan ezean –eta haren bidez Quebecen alde egingo duen asimetria instituzionalen bat ezarri–, Quebeceko herritar batzuek Kanadarengandik bereizteko eskatzen jarraituko dute, autodeterminazioa lortzeko bide potentzial gisa.
INTRODUCTION. I. LA NATION QUÉBÉCOISE ET LA NAISSANCE DE LA FÉDÉRATION CANADIENNE. II. LA NATION QUÉBÉCOISE ET L'ÉVOLUTION JURISPRUDENTIELLE DE LA FÉDÉRATION CANADIENNE. III. LA NATION QUÉBÉCOISE ET LE CANADA DE 1982. IV. UNE NATION QUÉBÉCOISE DÉÇUE. V. CONCLUSION — QUEL AVENIR POUR LA NATION QUÉBÉCOISE? VI. BIBLIOGRAPHIE.